گردهمایی راه رسیدن به تمدن اسلامی, ویژه با تصویر

پنجمین نشست «راه رسیدن به تمدن اسلامی» مشهد مقدس

راه رسیدن به تمدن اسلامی

پنجمین نشست کشوری «راه رسیدن به تمدن اسلامی» در مشهد مقدس از تاریخ ۲۹ مهر تا ۲ آبان که مصادف با هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام است برگزار می‌شود.

نشست کشوری «راه رسیدن به تمدن اسلامی» گردهمایی سالانه مخصوص خانواده‌های مجموعه «مکتب اسلامی» و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت توحیدی است.

مکتب اسلامی سعی کرده است نظام تزکیه و تعلیم اسلامی را تا حد زیادی محقق کند و الگوی کاملا عملی و مناسبی را برای تحول در تعلیم و تربیت کشور پیاده کند.

نشست راه رسیدن به تمدن اسلامی در یک نگاه

  • در این نشست با مکتب اسلامی به صورت کامل آشنا می‌شوید هم با مبانی علمی و هم با روش‌های اجرایی مکتب اسلامی.
  • می‌توانید با خانواده‌ها و بچه‌هایی که چند سال است در مکتب اسلامی حضور دارند ارتباط بگیرید و نتیجه فعالیت مکتب را از زبان خانواده‌ها بشنوید و ببینید.
  • مهمانانی از اقصی نقاط کشور در این نشست حضور خواهند داشت تا پس از آشنایی با مکتب اسلامی بتوانند در منطقه خود مکتب اسلامی را تاسیس کنند.
  • در این ۴ روز دختران و پسران مکتب اسلامی برنامه‌های متنوعی خواهند داشت که فرزندانتان با همراهی در این جمع می‌توانند تجربه تکرار نشدنی‌ای را بچشند.
  • بانوان و مادران مکتب اسلامی، برنامه‌هایی اختصاصی برای خواهران خواهند داشت و نسبت به اهداف و وظایف زن در انقلاب اسلامی، هنر متعالی و …، به صورت نظری و عملی برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.
  • با الگوی اقتصاد اسلامی و مقاومتی که در مکتب اجرا شده و نتایج خوبی را هم در عرصه‌ی اقتصادی به دنبال داشته است آشنا می‌شوید و می‌توانید این الگو را نقاط مختلف اجرا کنید.
  • این نشست به دور از تکلفات و اسراف های مرسوم همایش ها و نشست هاست، لذا این برنامه به صورت کم هزینه و کاملا جهادی و مردمی برگزار می‌شود.
  • سعی می‌شود پذیرایی های این نشست به صورت سالم و طبیعی و مطابق با توصیه‌های طب اسلامی باشد.

گردهمایی در سایه تحقق

در گردهمایی «راه رسیدن به تمدن اسلامی» همه برنامه‌ها حول محور یک تحقق انجام می گیرد، تحقق و پیاده‌شده‌ی یک طرح تحولی و توحیدی در تزکیه و تعلیم.

تفاوت اساسی گردهمایی راه رسیدن به تمدن اسلامی با نشست‌ها و همایش‌های امروزی در اینجاست که این گردهمایی بعد از یک تحقق انجام گرفته است، در صورتی که امروز در اغلب همایش‌ها می‌بینیم اجتماعی که صورت می‌گیرد قبل از تحقق و انجام کار است و معمولا هم آن اجتماع به تحققی نمی‌انجامد.

اهمیت حضور خانوادگی در این نشست چیست؟

مکتب اسلامی ساختاری خانواده‌محور است که با تصمیمات جمعی خانواده‌ها برنامه‌ریزی و راهبری می‌شود؛ شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها خانواده‌ها را وادار کرد بیشتر به این مساله فکر کنند که چگونه در محیط خانواده فرزندان خود را تحت آموزش و تربیت قرار دهند و اصلا آیا این امر شدنی است؟ آیا رفتن به سمت اینکه خانواده محور تعلیم و تربیت قرار بگیرد مبتنی بر اصول دینی و عقلی است؟ یا نه خانواده کارش چیزی دیگر است و وجود نهادی خارج از خانواده به نام مدرسه ضرورت دارد؟!

سنخ نهضت مکتب اسلامی، نهضتی خانوادگی است که بنا دارد ظرفیت نهفته و خداداد خانواده را استخراج کند تا خانواده بداند تمام آنچه بیرون از خانواده دنبالش می‌گردد درون خانواده یافت می‌شود.

خانواده چیست؟ چه خانواده‌ای می‌تواند مساله مهم تزکیه و تعلیم را عهده‌دار شود؟ چگونه به این مهم می‌رسیم؟ زمان رسیدن به یک خانواده‌ی محور چقدر است؟ و سوالات مهمی دیگر که به همه آنها در پنجمین نشست «راه رسیدن به تمدن اسلامی» در مشهد مقدس پاسخ خواهیم داد.

نتیجه حضور در این نشست چه خواهد شد؟

می‌توانید آموزش فرزند خود را در محیط خانواده عهده‌دار شوید، حتی خیلی موفق‌تر از مدرسه و با کمترین وقت.

می‌توانید با شبکه‌ای از خانواده‌های فعال و توانمند در کشور آشنا شوید تا با تعاون آنها گامی موفق در مسیر تمدن اسلامی بردارید.

می‌توانید مقدمات ایجاد شبکه‌ای از خانواده‌های مکتب اسلامی را در شهر و منطقه خود ایجاد کنید.

می‌توانید یک اقتصاد تولیدی و برکت‌محور ایجاد کنید.

و …

این نشست به چه شکلی برگزار می‌شود؟

  • نشست راه رسیدن به تمدن اسلامی یک برنامه تعاملی است و تمام موضوعات در قالب مباحثه انجام می‌شود، یعنی گفتگویی چند جانبه.
  • برنامه‌ی اصلی برای خانواده و اولیاء طراحی شده است که البته فرزندان شما در کنار برنامه اصلی، نمونه‌ای از مکتب اسلامی را تجربه می‌کنند.
  • مهم‌ترین بخش برنامه بین الطلوعین شروع می‌شود، یعنی خود را آماده کنید تا بعد از نماز صبح الی حدود ساعت ۹ صبح در جلسات علمی شرکت کنید؛ ساعات دیگر روز هم برنامه هست که اعلام خواهد شد.
  • پذیرایی‌های غذایی و میان‌وعده را مبتنی بر اصول تغذیه طب اسلامی آماده کرده‌ایم، لذا مواد غذایی ارگانیک و کاملا طبیعی هستند و لازم به ذکر است که وعده نهار نداریم چون نهار موجب فساد بدن می‌شود.
  • در کنار جلسات شما می‌توانید مواد غذایی و دارویی مورد تایید طب اسلامی را از حجره سنا خرید کنید.
  • شروع رسمی برنامه بین الطلوعین روز ۲۹ مهرماه خواهد بود و خانواده‌های محترم که از شهرهای دیگر به مشهدالرضا مشرف می‌شوند می‌توانند از ظهر ۲۸ مهر در محل اسکان پذیرش شوند.

هزینه شرکت در این نشست

هزینه‌هایی که برای هر فرد می‌شود در ادامه می‌آید، سعی جدی شده است کمترین هزینه دریافت و بهترین خدمات ارائه شود:

  1. اسکان در سوئیت مجهز و بهداشتی
  2. غذای سالم و ارگانیک (۲ وعده: صبحانه کامل و شام)
  3. پذیرایی میان‌وعده سالم

هزینه اسکان برای هر نفر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است و هزینه پذیرایی و غذا مبلغ ۲۶۰ هزار تومان می‌باشد.

این نشست هزینه‌های متعدد دیگری دارد که در مبلغ اخذ شده از خانواده لحاظ نشده ولی اگر قصد مشارکت در تامین هزینه‌های این نشست دارید با شماره ۰۹۳۵۵۲۰۲۰۴۷ تماس بگیرید.

 

اخبار و اطلاعیه‌های نشست

شما می‌توانید در گروه اطلاع رسانی مکتب اسلامی در ایتا عضو شوید تا در جریان آخرین اخبار نشست قرار بگیرید. اینجا را کلیک کنید.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

تماس برادران:

۰۹۱۷۷۰۶۲۹۰۲

آی دی ایتا (کلیک کنید): https://eitaa.com/Yashahecheragh

 

تماس خواهران:

۰۹۰۱۰۳۱۶۴۰۳

آی دی ایتا (کلیک کنید): https://eitaa.com/yaa_rauf

 

فیلم جلسات نشست‌های سال‌های گذشته را در آپارات مشاهده کنید.

فرصت ثبت‌نام تمام شده است.

اشتراک‌گذاری در
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments