دسته‌بندی نشده

چهارمین گردهمایی “بعثت و جهانی”

بعثت و جهانی شدن - قم - مکتب اسلامی

چهارمین گردهمایی “بعثت و جهانی” شدن در ایام عید بزرگ مبعث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله (۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه) در شهر مقدس قم توسط “نهضت مردمی مکتب اسلامی” برگزار می‌شود.

در این گردهمایی که عموم مردم و به ویژه خانواده‌های شبکۀ مردمی مکتب اسلامی از سراسر کشور حضور دارند به ابعاد جهانی و فطری بعثت و رسالت‌های هر فرد مسلمان پرداخته می‌شود.

بعثت رسول مکرم اسلام همچنین منشور بعثت و برانگیخته شدن هر فرد مسلمان متعهد را ترسیم کرده تا انسان‌های مومن در این دنیا رسالتی را به دوش بگیرد.

 

بعثت پیامبر بزرگترین هدیۀ الهی به بشر است که منشاء تغییر و تحول اساسی در همه چیز شد، همه چیز یعنی همه چیز، یعنی همۀ آن چیزی که بشر در این دنیایی که مقدمۀ آخرت است به آن نیاز دارد.

چیزی که حتما به آن کمتر توجه شده این است که بعثت پیامبر گرامی اسلام فقط باعث تحول اخلاقی در دنیا نشد بلکه یک تحول علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و … هم بود.

امیرالمومنین علی علیه‌السلام پیرامون مساله بعثت می‌فرمایند: «صدای نالۀ شیطان را در هنگام نزول اولین وحی به آن حضرت شنیدم، عرض کردم یا رسول الله این ناله چیست؟ فرمود: این شیطان است که چون از اطاعت شدن ناامید شده چنین به ناله درآمده است.» (نهج البلاغه خطبه ۱۹۰)

شیطان که قسم خورده انسانِ خلیفه الله را در رنج و ظلمت غرق کند از هیچ فرصت و عرصه‌ای برای این گمراهی دریغ نمی‌کند او خودش را در میدان علم، اقتصاد، سیاست، اخلاق، خانواده، کشاورزی، پزشکی و … نشان می‌دهد و از همین روست که بعثت رسول مکرم اسلام نیز فراگیر در همۀ امور باید باشد لذا امیرالمومنین علیه‌السلام در خطبۀ اول نهج البلاغه در فلسفۀ بعثت می‌فرمایند “یُثیروا لَهُم دَفائنَ العُقولِ”

بعثت برای این رخ داد که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پنهان عقل آشکار و شکوفا شود.

 

مکتب اسلامی به عنوان یک نهضت مردمی که در راس فعالیت‌هایش به مسئله تزکیه و تعلیم و سبک زندگی می‌پردازد در مبعث پیامبر گرامی اسلام هر ساله یک گردهمایی کشوری را در شهر مقدس قم برگزار می‌کند.

در این گردهمایی با بررسی ابعاد بعثت رسول الله و همچنین رسالت‌هایی که هر فرد مسلمان در جامعه دارد و می‌تواند برای آنها مبعوث شود به تشریح نسخۀ فطری و جهانی اسلام پرداخته می‌شود، اسلامی که بتواند برای تمام بشر و در تمام ساحات زندگی‌اش برنامه ارائه بکند و او را از رنج‌هایش رهایی دهد.

 

این گردهمایی به چه شکلی برگزار می‌شود؟

  • در این گردهمایی از حضور مهمانان و اساتید مختلفی استفاده خواهد شد و برنامه‌های محتوایی و کارگاهی گوناگونی نیز خواهد بود که از طریق سایت و کانال مکتب اسلامی اطلاع رسانی خواهد شد.
  • بخشی از برنامه‌ها و مهمانان این نشست جنبه بین‌المللی و جهانی خواهند داشت.
  • برنامه‌ها از بین الطلوعین روز ۱۹ بهمن آغاز می‌شود و تا غروب هر روز نیز ادامه دارد.
  • جلسات تعاملی و کارگاه‌های آشنایی با تزکیه و تعلیم توحیدی نیز از برنامه‌های این گردهمایی خواهد بود.
  • در حاشیۀ این گردهمایی می‌توانید از نمایشگاه محصولات فرهنگی مرتبط با موضوع گردهمایی و همچنین محصولات غذایی سالم و طیب نیز بازدید کنید.
  • با جمعی از خانواده‌های با تجربه در “مکتب اسلامی” که گام‌های جدی در تزکیه و تعلیم خانواده‌محور برداشته‌اند نیز ملاقات و گفتگو خواهید کرد، این خانواده‌ها با هجرت از مدرسه خودشان را توانمند کرده‌اند تا فرزندان‌شان را تحت آموزش و پرورش صحیح قرار بدهند.
  • پذیرش اسکان از عصر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن آغاز می‌شود.

 

مخاطبین و مهمانان عزیز این گردهمایی می‌توانند از طریق سایت rahetamaddon.ir  در این گردهمایی ثبت‌نام کرده و در صورت تمایل از امکانات اسکان و تغذیه در روزهای گردهمایی نیز بهره‌مند شوند.

 

هزینه شرکت در این گردهمایی

خادمان شما در مکتب اسلامی تلاش کرده‌اند با جلب مشارکت‌های مردمی تا حد امکان هزینه‌های گردهمایی را کاهش داده و حضور شما را در این گردهمایی را تسهیل کنند.

طبق محاسبۀ اولیه، هزینه شرکت در گردهمایی (شامل اسکان در حسینیه و غذا و …) برای هر فرد بالای ۵ سال ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است که با توجه به قیمت بالای اسکان و تاکید بر سالم بودن غذا و پذیرایی، هزینه‌ها بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد اما تلاش کرده‌ایم که با کمترین هزینه این برنامه انجام شود، ریز هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • اسکان در حسینیه (۳ شب)
  • غذای سالم و مقوی(هرروز ۲ وعده: صبحانه کامل و شام)
  • پذیرایی میان ‌وعدۀ سالم
  • مکان برگزاری جلسات، صوت، جزوه، بروشور
  • و …

 

*** برای فرزندان زیر ۵ سال کلا مبلغ ۱۵۰۰۰۰ تومان اخذ می‌شود.

*** از افرادی هم که از اسکان و غذا استفاده نمی‌کنند بابت هزینه‌های میان‌وعده و … مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان اخذ می‌شود.

 

.:: برای ثبت‌نام کلیک کنید ::.

اشتراک‌گذاری در
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments