دسته‌بندی نشده, ویژه, ویژه با تصویر

طرح «عشرون صابرون»

طرح خانوادگی عشرون صابرون
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خداوند متعال انسان را از «نفس واحده»ای خلق کرد و او را در قالب زن و مرد در عالم گسترانید و او را به تشکیل خانواده امر کرد.
«خانواده» در تمام جوامع انسانی بنیانی مقدس است و هسته‌ی اصلی اجتماع و جمعیت می‌باشد که توجه به آن امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.
مکتب اسلامی که به دنبال تحقق توحید در ساختارهاست، تقویت خانواده را سرلوحه‌ی خود قرار داده و سعی در ارائه الگویی مناسب از «خانواده متعالی» داشته و دارد.
پس از گذشت چندین سال از تحقق مکتب در نقاط مختلف ایران، قصد داریم در بستری با عنوان «عشرون صابرون» به ارتقاء و تقویت ساختار خانواده‌های مکتب اسلامی بپردازیم.
 
ساختار «عشرون صابرون» اجتماعی از خانواده‌های مکتب اسلامی در سرار کشور است که برای تحقق توحید در سبک زندگی خود، به معنی واقعی کلمه آمادگی لازم را کسب کرده و در مسیر جامعه اسلامی و تمدن اسلامی قدم برمی‌دارد.
پیاده‌سازی سبک زندگی توحیدی اگر ابتدا در کانون خانواده انجام شود، زمینه‌ی پیاده کردن آن در جامعه فراهم خواهد شد، لذا خط مقدم «جامعه توحیدی» خانواده است.
 
مکتب اسلامی در جهت خدمت ویژه به این خانواده‌های عزیز، در قالب ساختار «عشرون صابرون» شاخصه‌هایی را ارائه داده و از تمام بزرگوارانی که خانواده‌‌ی خود را منطبق بر این شاخصه‌ها می‌بینند دعوت به تعامل و هم افزایی می‌کند.
 
برای حرکت در مسیر تمدن اسلامی که در راس آن زمینه‌سازی ظهور حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف است، چند شاخصه عملیاتی زیر مد نظر باید قرار بگیرد:
 
یک) خانواده، خود را محور اصلی در تمام امور تمدنی و در راس آن تزکیه و تعلیم بداند و وظیفه‌ی اصلی خود را به خارج از خانواده واگذار نکند.
 
دو) هماهنگی کامل خانواده (پدر و مادر و فرزندان) برای حرکت در مسیر تمدن اسلامی
 
هماهنگی کامل خانواده باید به گونه‌ای باشد که، پدر، مادر و فرزندان، همگی در جهت رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی همراه باشند و حرکت خانوادگی صورت گیرد.
 
سه) هجرت از ساختارهای غلط به ساختاری های توحیدی و تمدن ساز، به ویژه و در گام اول هجرت از ساختار غلط مدرسه به صورت کامل.
 
چهار)  آمادگی برای سفرهای مبتنی بر انجام و تحقق یکی از امور مهم تمدن اسلامی، تزکیه و تعلیم، سلامت اسلامی، تولید و اقتصاد مقاومتی.
 
این سفرها شامل تبلیغ مبانی و اهداف مکتب اسلامی، یافتن ظرفیت‌های تمدنی و احیای آنها، مثل احیای کشاورزی، معماری و … می‌تواند باشد.
 

 
هر خانواده‌ای که خود را شامل این شاخصه‌ها می‌داند از طریق راه‌های تماس زیر ما را مطلع کرده تا اولین برنامه‌ی سفر خانواده‌های «عشرون صابرون» را اعلام کنیم.
 
توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که ورود به این ساختار ثبت نامی ندارد، فقط آمادگی و اراده و حضور است که ما را در این ساختار حفظ می‌کند.
 
 
 
آقای شمس آبادی ۰۹۱۰۵۲۵۵۵۶۰
سرکار خانم صانعی ۰۹۳۳۸۷۸۹۲۴۰

۰۹۱۵۰۷۸۰۵۹۸

اشتراک‌گذاری در
Notify of
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرا
Inline Feedbacks
View all comments
م. رفیعی
3 سال پیش

با سلام
لطفا بیشتر توضیح بدید در مورد هدف، روش‌ها و کارهایی که قراره این خانواده‌ها انجام بدن.

محمد
3 سال پیش

دقیقا چی هست این طرح؟!!